Winkelwagen  


Veel producten uit voorraad leverbaar WINKEL IN AMSTERDAM   Veel producten uit voorraad leverbaar SNELLE LEVERING   Veel producten uit voorraad leverbaar ALTIJD ACTUELE PRIJZEN   Veel producten uit voorraad leverbaar VEILIG BETALEN   Veel producten uit voorraad leverbaar GROOTSTE ASSORTIMENT
Loading...
  • Wat is het adres van Goudpensioen?

    De Goudpensioen winkel is gevestigd op Ceintuurbaan 33, 1072 ES in Amsterdam. Openingstijden: maandag t/m vrijdag 11:00 – 16:00 uur. Op feestdagen zijn wij gesloten.


    Read more

  • Hoe weet ik dat Goudpensioen betrouwbaar is?

    Ons bedrijf is ruim een decennium actief. Wij verkopen onze producten zowel online als in een fysieke winkel in Amsterdam. Inmiddels hebben wij ruim 15.000 tevreden kopers geholpen en meer dan 1000 individuele reviews ontvangen van klanten die onze dienstverlening met gemiddeld een 9.0 waarderen. Deze onafhankelijke klantbeoordelingen kunt u nalezen op de website van Kiyoh.


    Read more

  • Kan ik zonder afspraak jullie winkel bezoeken?

    Ja, onze winkel is zonder afspraak te bezoeken. Zie contact.


    Read more

  • Hoe ben ik verzekerd van echtheid?

    Wij garanderen de kwaliteit van onze producten door deze rechtstreeks te verkrijgen van officiële smelters en erkende distributeurs. Daarom bieden wij 100% terugkoopgarantie op door ons verkochte edelmetalen. Wilt u per product bevestiging van echtheid op papier? Kies dan voor producten die geleverd worden met een certificaat uitgegeven door de producent.
    Read more

  • Wat is het verschil tussen goudbaren met en zonder certificaat?

    Verschillende producenten van goudbaren bieden hun producten met of zonder certificaat aan. Een certificaat zit vaak in de verpakking verwerkt en is voorzien van informatie met betrekking tot onder andere het gewicht en de zuiverheid van het goud. Dit is een extra toevoeging aan het product, daarom betaalt u vaak ook iets meer voor goudbaren die met een certificaat worden geleverd. Goudbaren zonder certificaat zijn in feite hetzelfde alleen zonder deze extra toevoeging. Beide soorten goudbaren zijn even goed verhandelbaar.


    Read more

  • Waarom is de verkoopprijs van jullie goudproducten hoger dan de actuele goudkoers?

    De goudkoers geeft de waarde van het goud als grondstof aan. Wanneer u fysiek goud koopt, moet dit goud gegoten worden tot een baar of een munt. Deze producten worden door een smelter of munthuis gemaakt. Hier zijn dus al maakkosten aan verbonden. Voordat een goudbaar uiteindelijk bij u terecht komt moet deze eerst naar Nederland worden vervoerd en hebben wij als verkopende partij een dienst aan u verleend. Als u alleen de actuele goudkoers zou betalen voor het goud dat u fysiek aankoopt, zou dit betekenen dat iedereen in deze keten – van smelter tot Goudpensioen – financieel verlies zou lijden aan de verkoop. U snapt wel dat alle partijen hier iets aan moeten verdienen om te kunnen blijven bestaan.
    Read more

  • Waarom zijn sommige producten duurder dan andere producten?

    Hoewel de prijs van edelmetaalproducten grotendeels afhangt van de edelmetaalkoersen, is dit niet het enige wat invloed heeft op de prijsbepaling. Prijsverschillen hebben onder andere te maken met de productiekosten, leverkosten en de zeldzaamheid van het product.
    Read more

  • Kan ik het beste munten of baren kopen?

    Meer uitleg over het kopen van munten en baren leest u in de volgende posts:

    Gouden munten of baren kopen
    Zilveren munten of baren kopen


    Read more

  • Kan ik de producten eerst zien?

    De producten die wij verkopen worden zo duidelijk mogelijk weergeven in de foto’s die u in onze webwinkel ziet. Producten die wij op voorraad hebben kunt u in onze winkel in Amsterdam bekijken en direct aankopen.


    Read more

  • Kan ik producten bij jullie opslaan?

    Nee, wij leveren alleen uit. Door uw goud en zilver in eigen beheer te houden, heeft u altijd toegang tot uw edelmetaal wanneer u het nodig heeft.
    Read more

  • Hebben jullie de producten op voorraad?

    Producten die wij direct uit voorraad kunnen leveren, herkent u aan de melding  IN VOORRAAD en aan de banner in het productoverzicht en op de productpagina. Voorradige producten zijn doorgaans binnen 1-2 werkdagen klaar voor ophalen of verzending, of kunnen gelijk in onze winkel worden aangekocht. Raadpleeg de individuele productpagina’s voor de verwachte levertijd van elk product.


    Read more

  • Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
  • Moet ik mij legitimeren bij hoge aankoopbedragen en contante betalingen?

    Legitimeren en het vastleggen van uw identiteit is verplicht bij bestellingen boven de  € 10.000,- (cumulatief). Wij houden ons te allen tijde aan de richtlijnen en wettelijke regelgeving omtrent de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) en zijn verplicht ongebruikelijke transacties te melden aan de FIU-Nederland.  Voor meer informatie over de Wwft en onze administratieve verplichtingen kunt u de volgende bronnen raadplegen:

    FIU-Nederland
    Belastingdienst


    Read more

  • Welke prijs betaal ik bij een koersstijging of -daling?

    Prijzen worden vastgesteld op het moment dat wij u berichten dat uw bestelling in behandeling is en dat door u wordt betaald. U dient het totaalbedrag van uw bestelling meteen te voldoen. Bij een tussentijdse koersstijging- of daling ontvangt u de producten gewoon voor de prijs die u heeft betaald.
    Read more

  • Zijn de prijzen inclusief BTW?

    Indien van toepassing, zijn de prijzen op onze website en in onze winkel inclusief BTW.
    Read more

  • Zijn er nog extra kosten waar ik rekening mee moet houden?

    Indien u voor verzending kiest, komen er nog verzendkosten bij. Wanneer u in onze winkel in Amsterdam een aankoop doet voor een bedrag onder de € 1.000,- dient u rekening te houden met een opslag van € 5,- voor onze service en de handmatige verwerking van uw bestelling.


    Read more

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    De verwachte levertijd staat aangegeven bij elk product in onze webwinkel. Na ontvangst van uw bestelling, houden wij u automatisch op de hoogte van de leverstatus.
    Read more

  • Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?
  • Kan ik meerdere bestellingen gecombineerd laten versturen?

    Nee, dit is niet mogelijk, ook niet als u al een bestelling heeft lopen die nog niet is verstuurd. Wij raden u aan om alle gewenste producten tegelijk te bestellen zodat deze in één zending verstuurd kunnen worden.  Indien u meerdere bestellingen achter elkaar plaatst, dient u per order verzendkosten te betalen.


    Read more

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben voor ontvangst?

    Het laten zien van uw legitimatie en een handtekening is vereist bij aflevering. Indien u niet thuis bent, wordt waar mogelijk nog een bezorgpoging gedaan of kunt u rechtstreeks contact opnemen met de betreffende bezorgpartner. Zie hieronder de contactgegevens van onze bezorgpartners:

    U kunt uw Mikropakket zending volgen via:
    Mikropakket Nederland 030-220 9011 
    Mikropakket België 02-254 09 70 

    U kunt uw FedEx zending volgen via:
    FedEx Nederland 0800 0222 333 
    FedEx België 02-752 75 75 
    FedEx International +1 800 463 3339 


    Read more

  • Moet ik mij legitimeren bij het ophalen van een bestelling?

    Ja, u kunt uw bestelling ophalen met uw geldige legitimatiebewijs (paspoort, Nederlands rijbewijs of ID-kaart).
    Read more

  • Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen in jullie winkel?

    U ontvangt een ophaalbericht zodra uw producten klaarliggen in onze winkel.
    Read more

  • Kan ik mijn bestelling door iemand anders laten ophalen?

    Nee, u dient zelf uw bestelling bij ons op te halen met een geldig legitimatiebewijs.
    Read more

  • Kan ik mijn bestelling van edelmetalen annuleren of retourneren?

    Na het plaatsen en bevestigen van uw bestelling van edelmetalen is het niet meer mogelijk om uw bestelling te ontbinden of te herroepen omdat aankopen van edelmetalen uitgesloten zijn van het wettelijke herroepingsrecht. Daarom adviseren wij u om eerst een weloverwogen keuze te maken voordat u uw bestelling plaatst. Heeft u vragen over een product of onze dienstverlening? Schroom niet om eerst contact met ons op te nemen, wij staan u graag te woord.


    Read more

  • Kan ik ook anoniem goud kopen?

    Het anoniem kopen van goud is mogelijk afhankelijk van het aankoopbedrag en uw bestelwijze. Voor uitgebreide informatie, verwijzen wij u naar het artikel Anoniem Goud Kopen. Conform de richtlijnen en wettelijke regelgeving omtrent de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft), behouden wij altijd het recht om verzoeken met betrekking tot het anoniem aankopen van edelmetalen te weigeren.


    Read more

  • Waarom zijn edelmetalen uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht?

    Bestelde edelmetalen kunnen niet meer worden herroepen omdat ontwikkelingen op de financiële markten en fluctuaties in edelmetaalkoersen sterk van invloed zijn op de verkoopprijzen. Omdat de verkopende partij hier geen invloed op heeft, is wettelijk vastgesteld dat edelmetalen uitgesloten zijn van het herroepingsrecht. Voordat u een bestelling plaatst, raden wij u aan om de productomschrijvingen en specificaties goed door te nemen om tot een weloverwogen keuze te komen. Zit u met vragen over een product of over onze dienstverlening? Aarzel niet om vooraf contact met ons op te nemen, wij staan u graag te woord.


    Read more

  • Dien ik mijn aankoop van edelmetaal op te geven bij mijn aangifte inkomstenbelasting?

    Het bezit van edelmetaal kan worden beschouwd als belegging . Bij uw belastingaangifte geeft u dit op als bezittingen in box 3. Over specifieke situaties kunnen wij u niet informeren. Wij raden u aan om uw situatie door te nemen met uw belastingconsulent.   


    Read more

  • Kan ik mijn edelmetalen aan Goudpensioen terugverkopen?

    Ja, wij bieden 100% terugkoopgarantie op al door ons verkochte edelmetaal. Voor meer informatie zie Inkoop van edelmetalen.


    Read more